4. maaliskuuta 2014

Pitkiä pellavia ja paastoa

Se ois sit niin kun laskiaisaika vuodesta. Monelle laskiainen tuo mieleen pulkkamäet ja höyryävät kaakaot-tänä vuonna on ensin mainittu tainnut jäädä monilla paikkakunnilla toteuttamatta lumitilanteen takia. Toisille laskiainen tarkoittaa paastoon laskeutumista-missä mä oon tavallaan mukana, ensimmäistä kertaa. Sunnuntaiaamuna vaaka näytti järkyttäviä lukemia, kiloja on tullu yli kolme lisää taannoisen Porin reissun jälkeen. Kenties ne sitten on niitä kuuluisi parisuhdekiloja (vaikka virallisesti suhteesta ei vielä puhutakaan), mutta silti. En halua. Heti vaakailun jälkeen oonkin katsellu mitä suuhun menee-ja missä määrin. Toistaiseksi syömusrt on rajoittunut mustaan kahviin, kaurapuuroon ja banaaneihin. Yllätän hyvin niilläkin pärjää!
Voicen päivässäkin puitiin tänään miten parisuhdepainotteisia kaikki juhlapyhät on-myös laskiainen. Et muuten löydä mistään kaupasta irtomyyntilaskiaispullia, aina on pakko ostaa tuplapakkaus-ja mitäs sit sinkkuna sille toiselle herkkupullalle tehdään. Tiedä sitten muista, mutta mä olin itselleni antanut luvan vain yhteen pullaan joten se toinen lensi surutta roskiin. Ei ollut ketään ketä pyytää kahviseuraksikaan, pullia popsimaan. Ja joojoo, pitäis miettiä nälänhätää kärsiviä eikä heittää ruokaa pois. Mä taidan saada ihan tarpeeksi "kärsimystä" yhden kardemummaa (lievä allergia) sisältävän pullan syömisestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti