14. huhtikuuta 2012

Päätöksii

Monen kuukauden jahkaamisen/kitkuttamisen jälkeen kävin lopultakin Kelassa kyselemässä opintolainaa. Tein monenmoisia laskelmia enkä enään yhtään ihmetelly miten tuntuu, ett rahat on lopussa. Normaalisti mulle jää sellanen yheksänkymppii elämiseen kuukaudessa ja vakuutusmaksukuukausina about 20e. Yheksänkymppii kuulostaa sinänsä aika paljolta, mutt esimerkiks siinä vaiheessa, kun pitäs ostaa vaatteita, bussikortti tms. niin pitkälle ei pötkitä. Saatika sitten kahellakympillä...
Päätös tietenkin tuli suht pian, mutt silti mä epäilin, tein uusii laskelmii. Tarvinko mä oikeesti lainan? Oonko mä valmis maksaan sitä viel kenties 10 vuoden päästä takasin? Kasvaako menotkin sitä mukaa kun rahaa tulee? Lopulta mä kumminkin allekirjotin paperit pankkiin ja siinä se nyt on. Pieni lisäraha mikä kyllä tulee tarpeeseen. Nyt ei ainakaan tarvi stressata saanko sossusta kesällä rahaa (eivät voi perustella sillä ettenkö ois hakenu opintolainaa) tai sitä millä kustannan ajokortin kakkosvaiheen syksyllä :)

Ja niin! Jo monta kertaa junaillessa oon miettiny millasta konduktöörin työ ois ja etinkin aiheesta lisätietoo. Tiedänpähän aika varmasti mitä teen heti, kun vaan nuva-paperit saan koulusta ulos (siis 2014...)-varsinkin kun konnarin paperit saa 16-17 viikossa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti