23. huhtikuuta 2012

Ennakkoluulot

Ennakkoluulot on asia josta ei ikinä voi puhuu liikaa. Meillä kaikilla on ennakkoluuloja, lokeroidaan ihmisiä joskus jopa tiedostamattamme. Kaikki romanit ovat... Kaikki sukupuolivähemmistöjen edustajat ovat... Kaikki vaaleahiuksiset ovat... Tietenkin mä myönnän olevani myös ennakkoluulonen, mutt en möläyttele niitä ääneen. Pyrin antaan henkilölle tilaisuuden ennen kun päätän lopullisesti onko hän luottamukseni arvonen. Sen jälkeen kun mun luottamus on voitettu, sitä ei horjuta ees vankilataustojen paljastuminen,
Se miks nyt uhraan ajatuksia tälle asialle, juontaa juurensa tän päivän vierailusta Multi-Cultiin. Luokkani keskeltä, mutt napattiin erääseen lauseeseen esimerkiks (punaset conssit, pakko olla siisti tyyppi..) ja heräsin aatteleen niitä ennakkoluuloja mitä musta syntyy. Mitä ihmiset aattelee, kun mä kuulokkeet korvilla kuljen paikasta toiseen tai kun vastaan puhelimeeni siellä ihan hiljasessa bussissa.
Niin kun muidenkin tapauksessa, munkaan kohalla tuskin ennakkoluulot vastaa todellisuutta. Mä en oo niin sulkeutunu minkä kuvan ohimennen annan-ja mun punaset tennarit on kaukana aidoista converseista. Enkä omasta mielestä oo mitenkään siisti/cool. Joskus ois tosiaankin mielenkiintosta kuulla ajatuksii millasena ihmiset mua pitää (tuntematta) ja/tai miten ajatukset on mahd. tutustumisen myötä muuttunu...
Anttilan alesta kympillä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti