20. huhtikuuta 2012

Mitä arvostat elämässä? Oudoin saamasi kohteliaisuus?

Löysin kerrankin hieman syvällisemmän massateinikyselyn ja aattelinkin nyt tylsyyksissäni vastailla siihen. Viikonlopuks ei oo tiedossa mitään erikoista, pitkästä aikaa maltan pysyy Lahdessa.

1. Miten olet muuttunut viime vuodesta?
Oon kasvanu (ja kasvan edelleen) ihmisenä, jollain tasolla oon opinu ilmaseen itteeni paremmin ja kuunteleen kehooni. Motivaatio opiskelua kohtaan löyty takasin, sen oltua pari vuotta kateissa. Omaan kotiin/Lahteen muutettua oon itsenäistyny ja alkanu elään "aikuisten" elämää (maksaan laskuja, huolehtiin kodista,...). Välimatkan lisääntyessä mm. sisaruksista on tullu entistä tärkeempii.

2. Mikä tapahtuma on vaikuttanut elämässäsi eniten?
Ehdottomasti kummeus. En ois ikinä uskonu kuinka paljon pientä ihmistä voi rakastaa < 3 Niin ja tää liittyy vähän siihen unelmaankin mistä eilen postailin, kerron sit tarkemmin.

3. Milloin olet ollut onnellisin elämäsi aikana?
Aika vaikee sanoo; lapsena ei tienny "ison maailman" murheista, mutt ei sitä sillon aatellu olevansa erityisen onnellinen. Yks iso juttu mun elämässä on ollu gerbiilien saaminen, joten sanotaan se.

4. Milloin olet ollut surullisin elämäsi aikana?
Yläasteajoista mulla ei koulukiusattuna oo kovin paljoo hyviä muistoja.

5. Minkälaisia vanhempasi olivat ennen syntymääsi?
Uskoisin niitten olleen aika lailla samanlaisia kun mun synnyttyäkin-kummallakin kumminkin oli lapsia entuudestaankin.

6. Missä asioissa olet tullut isääsi?
Satunnaisesta oon äkkipikanen; esim. mulla menee hermo jos jotain on sovittu eikä se sit pidäkään tai jos yritän monta kertaa soittaa jollekin eikä se vastaa-tai vaivaudu soittaa/heittää viestiä takasin. Lisäks unenlahjat taitaa olla perintöö tältä puolelta :P

7. Missä asioissa olet tullut äitiisi?
Satunnaisesti iskee monen päivän siivousvimma, mulla on aina aikaa kavereille, tykkään laittaa ruokaa, tykkään muistaa läheisiä pienimmästäkin syystä,...

8. Mikä oli ensimmäinen sanasi?
Anna! :D

9. Millainen päiväsi oli?
Ihan mukava. Koulussa tosin ärsytti muutama pikkujuttu (kuten aina...), mutt eipä tänään montaa tuntii ollu. Nyt kotona oon askarrellu, siivoillu, käyny kaupassa ja ollu koneella.

10. Miten surullinen tunnet olevasi nyt?
En oikeestaan yhtään :)

11. Mitä samaa sinussa ja mahdollisissa sisaruksissasi on?
Meillä on kaikilla omat inside-juttumme joihin ulkopuoliset ei pääse sisään. Joskus on sanottu, ett mä ja yheksän vuotta vanhempi sisko näytetään toisiltamme, mutt oon eri mieltä :D

12. Mistä olet kateellinen sisaruksillesi?
Monella mun sisaruksilla on jo omat perheet yms. joten voisin sanoo, ett oon kateellinen niitten vakaalle elämälle. Mä haluisin/kaipaan perhettä ympärilleni vaikka toisaalta esim. koen itteni liian nuoreks alkamaan äidiks.

13. Mitä arvostat elämässä?
Hmmm...elämää ylipäänsä, on hienoo mitä kaikkee sitä saakaan kokee. Lisäks tarvii tietenkin arvostaa ruokaa, kattoo pään päällä yms. mitä kaikilla ei oo.

14. Kuka oli ensimmäinen ihastuksesi?
Muistan joskus viiden-kuuden vanhana piirtäneeni Joni-tarhakaverille hääkuvan meistä xD

15. Mistä ammatista haaveilit pienenä?
Aidanmaalari-niin siis ei mikä tahansa maalari vaan halusin maalata pelkästää aitoja.

16. Ovatko lapsuudenunelmasi käyneet toteen?
Lemmikkihaaveet yms. on käyny, mutt on sellasiakin haaveita mitkä ei oo käyny-ja nyt myöhemminkin oon ymmärtäny syitäkin miks ei.

17. Mikä oli rakkain esine lapsuudessasi?
Molla-Maija; joskus muistan jopa itkeneeni ja piirtäneeni katoamisilmotuksia, kun olin tunkenu sen jonnekin mistä en ihan heti löytäny/muistanu minne olin laittanu. Voi sitä riemua, kun Molla-Maija myöhemmin löyty toisten leikkien yhteydessä!

18. Mitä vanhempasi tekevät työkseen?
Iskä tekee Fenestralla ikkunoihin listoja ja äiti on entinen siivooja.

19. Millainen olisi unelmapäiväsi?
Hmmm... Joko haluisin herätä niin aikasin, ett ehtisin johkin laiturille kattoon auringonnousuu tai sit tyyliin puolelta päivin auringon säteiden herättämänä. Päivään kuuluis kavereitten tapaamisia, hyvää ruokaa (pizzaa, nuudeleita, lasagnee tms.), pitkä kävelylenkki, leffassa käynti, valokuvaamista,...

20. Mikä on ikimuistoisin lomakokemuksesi?
Se, kun iskän ja sen naisystävän kaa käytiin toisen kerran Kolmårdenissa, Ruotsissa. Ekalla kerralla olin niin pieni etten muista siitä juuri mitään, mutt toisella kerralla muistan mm. nähneen miten karhunpentu kiipes puuhun eikä päässy sielt alas.

21. Tiedätkö läheistesi unelmista?
Enpä taida paljoo tietää...

22. Mikä on sinun suurin pelkosi?
Jonkun tosi läheisen ihmisen menettäminen tai yöllä syttyvä tulipalo

23. Mitä pelkäsit lapsena?
Pimeetä, hämähäkkejä, käärmeitä, ötököitä, sotia,...

24. Miten pyrit rauhoittumaan?
Otan kirjan ja käperryn lukeen sitä johonkin mahdollisimman pehmeeseen ja "turvalliseen" paikkaan.

25. Mitkä ovat suurimmat tavoitteesi?
Saada ammatti ja elää niin etten katuis mitään (tekemättä jättämisiä).

26. Mitä haluaisit muuttaa tänhetkisessä elämässäsi?
Vaikka tässä kämpässä ei oo sinänsä mitään vikaa ja asun täällä varmaan koko opiskeluaikani, haluisin asuu jossain missä saisin pitää lemmikkejä. Haaveilen belgianjättikanista ja sellasesta kämpästä/paikasta missä se sais olla aina vapaana.

27. Mitkä ovat tänhetkiset kantavat voimasi?
Vahva tukiverkosto mihin voi aina luottaa. Luottamus itteen ja omiin arvostelukykyihin.

28. Millaiseksi haluat/haluaisit tulla/kehittyä?
Haluisin olla hitusen rohkeempi ja sit kun sen aika on, niin hyvä kumppani/äiti

29. Millainen elämäsi on 5/10/50 vuoden kuluttua?
Viiden vuoden päästä oon varmaankin kiinni työelämässä, alottelemassa uraa jossain viihtysässä paikassa. Kenties oon opiskellukin vähän lisää, ainakin käyny sen konduktöörikoulutuksen mistä jokunen viikko sit mainitsinkin.
Kymmenen vuoden päästä haluisin ett mulla on jo perhettä, kenties sitä on tulossa lisää ja oon löytäny oman paikkani. Elän sellasta tasasta elämää.
50 vuoden päästä oon...kuta kuinkin 68-vuotias joten eiköhän siinä eläkkeellä sit olla pitkän (ja toiv. vaiherikkaan) työuran jälkeen. En haluis jämähtää vaan keinutuoliin vaan tehä jotain vapaaehtoishommia tms. aktiivisesti omien voimavarojen mukaan. Lapsenlapsista sais elämään iloo, mutt ei sitä ikinä tiiä tuleeks niitä tai edes elääkö tuohon ikään asti...

30. Millaiset ovat aamurutiinisi?
Nousen melkein heti kun kello soi, laitan valon ja radion päälle. Jumitan jonkun aikaa unenpöperössä ennen kun vaihdan vaatteet, käyn vessassa ja syön. Yleensä tässä vaiheessa kello on sen verran, ett tarvii lähtee käveleen kouluun-jos ei oo; pyörähdän koneella, saatan meikata tai joskus innostua petaan sängyn.

31. Asia, jonka toivoisit, ettei se olisi tapahtunut?
Olisin ainakin voinu käydä kattoon mummoo vanhainkodissa useemmin ennen kun se kuoli. Välillä tulee sellasia tunteenpurkauksia, ett niitä katuu jälkeenpäin.

32. Asia, jonka sekoitat aina toiseen asiaan?
Joittenkin ihmisten nimet ja fasaanin sekotan aina riikinkukkoon xD

33. Ällöttävintä mitä olet syönyt?
Katkaravut

34. Jos voisit viidellä tavalla muuttaa ulkonäköäsi, niin mitä tekisit?
Hankkiutusin eroon "uimarenkaasta" ja kävisin laserleikkauksessa... Realistisesti... No, uus hiusväri ois kiva (alkaa taas oleen juurikasvua) ja haluisin, ett mun hiukset vois kasvattaa hyväkuntosena niin pitkiks ett saisin rastat.

35. Kenen suomalaisen TV-tähden haluaisit olevan perhettäsi?
Niitä ois varmaan aika monta, mutt sanotaan nyt vaikka... Krista Kosonen

36. Näyttelijä, joka muistuttaa sinua?
Jaa-a... Pamela Tola sillon kun mulla oli pitkät vaaleet hiukset, nyt en tiiä.

37. Jos sinun olisi pakko vaihtaa sukupuolta, niin minkä nimen ottaisit?
Leo

38. Asia, jota et pysty vieläkään ymmärtämään?
Miks pitää sotia, eikö voida neuvotella? Tai miks se leipä tippuu aina voipuoli alaspäin?

39. Mikä on oudoin saamasi kohteliaisuus?
Mulle kuulemma sopis kissankorvat...

40. Mikä on huonoin saamasi neuvo?
Unohda. Oli asia mikä hyvänsä, en mä unohda käskystä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti