19. marraskuuta 2013

Ja mä tuhlaan, tuhlaan, tuhlaan kaikki pois...



Kotona, siis äipän luona, vielä asuessa sain ehkä jokusen (miljoona) kertaa kuulla holtittomasta rahankäytöstäni. Siinä vaiheessa vakuutin, että kyllä mä tuun omassa kodissani pärjään ihan hyvin. Eihän kotona asuessa tarvinu mitään maksaa, joten kotitöistä ansaitut rahat yms. oli kaikki ylimääräistä. Oltiin tosin yritetty sopia, että jos oon rahojen eteen jotain tehny, saan käyttää ne just mihin haluun...
Reilun pari vuotta oon nyt asunu omillani, enemmän ja vähemmän rahoissa. Kiitos opintolainan, on aikoja jollon tilin saldo on jotain kolme-nelinumeroista ennen pilkkua. Äkkiä vaan sekin menee. Yleensä siis kolmen kuukauden lainat parissa viikossa, muka-tarpeellisiin ostoksiin, ja sitten loppujaksosta puretaan kynsiä ja mietiään mitä tuli taas tehtyä.
Oon yrittäny tehä budjettia (ja tosissani pysyä siinä!) mutta aina jossain kohti lipsahtaa. Yleensä siinä ei ees mee kovin kauaa... Jotenkin ihmeen tuurilla oon kumminkin onnistunu välttään pahemmat velkakierteet ja ulosotot-vaikka just laskin että tälläkin hetkellä maksamattomia laskuja on n.280 euron edestä ja seuraavan kerran rahaa tulee joskus parin viikon päästä... Tulee ja menee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti