23. maaliskuuta 2012

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Kuten jo aiemmin mainittua, tulin viettään viikonloppua tänne iskälle Forssaan. Reilun parin tunnin bussimatkalle mahtu yhtä jos toista... Lahdesta kyytiin nousi monien muiden lisäks lauma about mun ikäsii tyttöjä jotka oli lähössä maaseutumatkaileen Lammille. Noin kolmen vartin matka meni sitä kailotusta kuunnellessa ja nauruntyrskähdyksiä pidätellen, kun millon joku porukan likka tajus bussin olevan "keskellä mettää" tai voivottelua siitä kuinka Lammin S-marketin laajennus ei kyllä yhtään sovi maisemaan...
Lammi-Hämeenlinna väli sujukin sit tosi rauhallisesti, tuntu ett likkalauman mukaan lähti elämä bussista. Hämeenlinnasta kumminkin kyytiin nousi lisää porukkaa-kuten myös aiemmilta matkoilta tuttu, kehitysvammainen mies. Kyseinen miekkonen mölisee koko aika omiaan, mutt tänään uteliaat korvat sai osittain selvääkin sanoista. Kuljettajan ojentaessa lippua, kuului kohtelias "kiitos" ja ennen kun bussi startattiin, kuului ainakin mun huulille hymyn nostanut "ei vielä"...
En muista tuliko seuraava nainen kyytiin linja-autoasemalta vai Harvialan pikavuoropysäkiltä... Nainen asteli autoon ja pysähtyi penkkirivin päähän mun paikasta ja huusi niin ett kaikki varmasti kuuli; Onks täällä kaikki maksanu kahesta paikasta kun minnekään ei pääse istumaan!!! Mä lukeuduin näihin jotka valtas kaks paikkaa, repulla oli hyvä olla siinä mun vieressä, enkä tahallanikaan tilaa tehnyt kun ei nätisti osattu kysyy. Kaiken huippu oli kun kyseinen rouvashenkilö sitt sen paikan jostain sai, hän soitti kaverilleen ja haukkui kaikki kanssamatkustajat nuoriks kakaroiks, varsinaisiks mulkuiks jotka ei paikkaa ymmärrä antaa.
Että tämmöstä tänään... Iskä ilmottelikin tossa jo aiemmin olevansa poikkeuksellisesti myös lauantain töissä ja suunniteltiinkin parhaan kaverin kaa viettämämme aikaa leffoja kattellen ja ruokaa tehden. Siis rauhallista laatuaikaa  jollei ei tänä keväänä kaverin yo-kirjotusten takii oo löytyny aiemmin tilaa. Noh, kaverilta sit tuli viesti, ett rakas pikkuserkkuni pyysi häntä huomenna Seinäjoelle ja sinne siis on suunta-välittämättä meiän monta viikkoo sit tehdyistä suunnitelmista. Koska mulla ei oo ees rahaa ja iskä menee (tietenkin) aamulla autolla töihin, taitaa mun lauantai kuluu Osto-tv:n katteluun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti