8. maaliskuuta 2012

Luetko sinä?

"Olen itkenyt sivut täyteen pieniä märkiä läikkiä, 
sydämeni on kiihdyttänyt lyöntinopeuttaan, 
olen uponnut ja pudonnut, kuollut, 
synnyttänyt ja syntynyt." 
Salla Simukka: Viimeiset

Oon lukenu kirjoja siitä saakka kun vaan aakkoset opin. Välillä enemmän ja välill vähän enemmän, mutta kumminkin useamman kymmenen kirjaa vuodessa. Pikkukoululaisena mun suosikkeja oli esim. Malla ja Kyösti, Miina ja Manu- sekä Sininen Banaani-sarjat. Myöhemmin tuli Pikku vampyyri, Harry Potterit, Baby Sitter Club, Tallijengi, Twilight,... Nyt lähiaikoina oon alkanu kattoon kirjoja siltäkin kantilta mitkä ois ehkä mun tulevan työn kannalta hyödyllisiä; tammikuun tienoilla luin Marianne Käckon Tapa minut äiti!-kirjan mikä kertoi anoreksiaa sairastavasta Katariinasta ja nyt meneillään on Jenny Lexhed´n Kun rakkaus ei riitä-mikä siis kertoo pienestä autistisesta Lucas-pojasta.
Lukeminen on tullu aina mainittua, kun jossain kysytään harrastuksia mutt lempikirjaa en osaa sanoo. Toisaalta "niitä on monia" kuulostaa jotenkin kliseiseltä, siltä etten mä oikeesti mitään lukis, kun en kerta yhtäkään osaa nimetä. Jos nyt joitakin pitäis esimerkiks mainita, viime vuoden parhaimmistoa oli Ingo-Meren kansa, Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut (ent. Kymmenen pientä neekeripoikaa), Alan Drew Vesipuutarhat, Alice Seboldin Oma taivas, Carl Hiaasen Hu-huu, jne.
Tällasta himoitsen Iskusta... 14,90e

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti