14. toukokuuta 2013

Aamuahdistus

Näin viime yönä ihan kamalaa unta. Tai ei uni sinänsä kamala ollut, muttei ollu kovin kiva herätä ahdistukseen. Pelkoon, että kun käännyn sängyssä tai avaan verhot, joku oikeesti ampuu mut. Mun uni siis meni kuta kuinkin näin:
Jouduin johonkin jengitappeluun ja mua ammuttiin monta kertaa kumpaankin reiteen ja puukotettiin rintaan. Lähettiin jonkun kaverin kaa karkuun, mä hädin tuskin tajuissani ja päädyttiin johonkin pellolle. Aikamme odotettua, joku maanviljelijä sattu kulkeen ohi ja tuli jutteleen, mutt ei uskonu tarinaa tappelusta ja iski mun veitsellä viel kaks kertaa rintaan. Ihan vaan tarkistaakseen, ett se on oikeesti verta mitä veitseen jäi. Ei uskonu sittenkään, piti teinityttöjen ansana ja lähti meneen. Mulle alko tulla muistikatkoksia... Jotenkin päädyttiin sen kaverin kaa johonkin random kerrostaloon jonka asukki poikansa kanssa onneks ymmärsi hädän ja saatiin ambulanssi paikalle. Uni loppu siihen ett pääsin sairaalaan ja mun ois ite pitäny ilmottaa äitille ettei oo huolissaan, mutt se ei onnistunu koska äiti ei oo facebookissa.

Yleensäkin kun nään jotain outoja unia, katon ihan uteliaisuuttani mitä unikirja kertoo niitten merkityksestä. Melkeinpä yhtä usein merkitykset on ihan hyviä, kamalat tapahtumat ennakoi jotain kivoja(kin) juttuja. Toisin kumminkin oli ton unen kohdalla. Katoin mm. ammutuksi tulemisen (vakava sairaus), tyttö (henkilökohtaisia ongelmia), tappeleminen (vastoinkäymisiä tunne-elämän alueilla), veri (riitoja perheen tai ystävien kanssa), sairaala (unennäkijä on työn uuvuttama ja huolehtii liikaa asioista joille ei voi mitään) sekä ystävän sairastuminen/loukkaantuminen (sairauksia unennäkijän perheeseen). Ja voitte vaan arvata, kuinka ahdistus "helpotti"...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti