6. elokuuta 2012

Pyyhi kyyneleet

Viime viikon leirillä mun kyynelehtimiseen ei vaadittu kun yks biisi. Sitä kun "pikkusisko" alko laulaan, mä en vaan voinu hillitä itteeni...
"Mä katsoin yhtä kuvaa,
monta lapsuuteni iltaa.
Siinä kaksi pientä lasta
kulki vaarallista siltaa.
Heitä uhkas metsän pimeys
ja synkkä virta pyörteinen.
Mutt ei hätää 
heitä suojas enkeli valkosiipinen.

Kun tänään katson sinuun
ja sua uneen tuuditan.
Mä muistan päivän leikit 
ja kuinka sua mä rakastan.
Sä olet tosi pieni
ja mä melkein toivoisin,
että rinnallesi saisin
samanlaisen enkelin.

Kohta ryntäät maailmaan ruuhkaan,
näet varjoa ja aurinkoa.
Tee mitä teet,
mutt älä sielullesi vahinkoa
sillä haavat nuo ei parane
vaikka isi kuinka puhaltais.
Siksi toivon, että enkelini
jostain suojaa sais.

Tuota lapsuuteni kuvaa
vielä hetken muistelen.
On harmaantuneet värit enkelin,
repaleiset siivet sen.
Oi jospa voisin paikata
edes laudat lahoimmat.
Tuon sillan jonka yli
kaikki lapsen kulkevat."
Mikko Alatalo: Suojelusenkeli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti