27. joulukuuta 2012

Asioista

On asioita joista tarvii pitää kiinni ja on asioita joista on osattava päästää irti. Niin jotenkin kliseiseltä, kun se kuulostaakin, tuohon ensimmäiseen kuuluu mun mielestä jo elämä itessään. Oon aiemminkin kirjotellu ja varmasti moni tietää henkilökohtaisestakin kokemuksesta ettei elämä oo aina helppoo. Välillä tuntuu että olis helpointa vaan heittäytyä sillalta moottoritielle...
Vaan eihän se oikeesti ratkaise mitään ja siksi mäkään en sitä tee. Ei oo pokkaa-ja hyvä niin. Mä onnistun löytämään elämästäni asioita joista haluan vielä nauttia, vaikka se välillä vaikealta tuntuukin. Mulla on muutama hyvä kaveri jotka jaksaa kuunnella, jotka on tukena sillon kun sitä tarvitsen. Mulla on perhe, ei multa puutu mitään. Sinänsä.

Asioita joista on osattava päästää irti... Mulla oli tähän joku jännä visio kun alotin kirjottaa, mutta kyynelten valuessa haihtu ne ajatuksetkin. Yks mun pahaksi tavaksi kutsuttu piirre on, etten osaa päästää irti jostain ihmisestä. Ainakaan ajoissa ja sitten valitan kun sattuu. Virheistä kumminkin oppii ja ainakin kuvittelen seuraavan kerran olevani fiksumpi.
On toki jotain periaatteita mistä en luovu, jotain ärsyttäviäkin pikkujuttuja mitkä vaan tarvii tehä niin kun ne on aina tehty. Mummolassa ei räplätä puhelinta ja äitillä on saunan jälkeen syötävä jätskiä. Onpas nyt kökköjä esimerkkejä...

Joskus saattaa elämään ilmaantua asia joka saattaa kuulua kumpaankin "lokeroon" tai on epävarmaa kumpaan se kuuluu. Ja sekös sitten hämmentää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti