12. heinäkuuta 2012

Teen mom

Teiniäitiys jaksaa puhuttaa. On ihmisiä jotka ei ymmärrä nuoria äitejä, mussuttaa ehkäsyn perään. On ihmisiä jotka ei oo millään tasolla kiinnostuneita asiasta-mikä saattaa olla vaan hyvä tai huono asia. Ja sitten on niitä ihmisiä joille teiniäitiys ei oo mikään ongelma. He voivat olla joko itse nuoria vanhempia taikka lapsettomia, kuten mä.

Mun mielestä äitiyteen ei oo mitään ikärajaa. Mikäli esim. neljätoista vuotias vaan kykenee ottaan vastuun ja hoitaan lapsensa, niin mikäs siinä. Joskus nuori, teini-, äiti voi olla jopa parempi kun...aikuinen äiti. Vastuu toisen hengestä on suuri, oli minkä ikänen tahansa. En lähe sen enemäpää tuomitsemaan teiniäitejä, kun mahdollisia abortteja taikka adoptioitakaan, jokainen saa tehdä (onneks) omat päätöksensä. Tiiän monia nuoria äitejä, jotka on lapsensa pitäneet ja pärjäävät vallan mainiosti.

Oon aina sanonu ett mun omat lapset syntyyköön sit vasta, kun koulut on käyty ja elämä sen myötä vakaampaa. Tiukasta opiskelijabudjetista ei pienokaiselle paljoo osteltas vaippoja tms. En kumminkaan pystyis tekeen esim. aborttia mikäli nyt tulisin raskaaks. Ne kaks viivaa raskaustestissä merkkaa mulle uutta ihmistä. Siinä vaiheessa opiskelut sais jäädä toissijaiseks asiaks mun elämässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti