22. helmikuuta 2012

Oma koti kullan kallis

Oon ottanu itteeni niskasta kiinni yhen sun toisen asian parissa lähiaikoina ja yks niistä on ollu mikäpä muukaan kun oma koti. Vähitellen oon ostellu tänne asioita joko käyttötarkotukseen tai ihan vaan koristeeks, toisinaan on vierailtu jopa äitin varastoilla (ja rahapussilla...). Suunnaton apu on ollu myös tuttavasta jolta onnistuu porakoneen käyttö.

Jotenkin en vaan osaa sanoo esim. "Tuutko mulle?" tai "Mun kodissa" vaan huulien välistä lipsahtaa meillä, meille tai meiän kotona. Kenen meidän? En sentään koe mitään sielujen sympatiaa sängyn alla lymyilevien villakoirien kaa... Lopulta, siis kun olin ties kuinka monta koriste-esinelaatikkoo kolunnu läpi, löysin joskus naperona saamani papukaijakoristeen ja päätin ett se on meistä se toinen osapuoli. Siihen saakka kunnes toisin todistetaan...
Oikeestaan nää on jo vähän vanhempia juttuja, mutt keittiön astiakaapin päälle on porukalla nikkaroitu pieni koroke. Näin sain mikron alkovista omalle paikalleen-ja kaikkee tarpeellista kuten sokerit sen päälle. Varaston ja alkovin edustalle on tullu kuparinruskeeta sävyä lähentelevät verhot, yksityisyydensuojaksi ja tarvittaessa piilottaan esim. pyykit :)

Edellinen mahti-idea oli pikkunen hylly tuohon pikkuisen ikkunan päälle. Mulla ei oikein ollu mitään missä säilyttää valokuvia ja etenkin noi suloset otokset mun sisaruksista (ja musta) ansaitsee olla näkyvillä. Parempi lukuvalokin löyty vahingossa.

Mun vuokrasopimukseen kuuluu tollanen aulakin missä tosin kellariremonttia oottaa jonkun verran vuokrapariskunnan tavaroita. Mulla ei siis oo ollu kiirettä/tarvetta tilalle ennen kun päätin ostaa luokkakaverilta paremman sohvan ja kaipaamani ruokapöydän. Vanha sohva ja matala pöytä siis siirtää aulaan mikä nyt toimii vierashuoneena/varastona/eteisenä.

Kuten jo mainittua, oon saanu (=lue:ostanu) muutaman uuden huonekalun ja oon ollu ihan fiiliksissä. Ensin muutaman päivän jo siitä kuinka avaraa täällä oli, tiedosta ett kohta tapahtuu jotain ja nyt kun mulla lopultakin on kunnon ruokapöytä-eikä vieraitten tartte valittaa ett sohvalta valuis.
Tästä on hyvä lähtee talvilomille huomenna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti