6. tammikuuta 2012

Me, myself and I

Näin alkuvuodesta on varmaankin hyvä kertoilla vähän kuka oon jotta uudet (ja miksei myös vanhatkin) lukijat pääsis mun juttuihin sisään :) Tervetuloa vaan, niin uudet kuin vanhat lukijat :)
Aloitetaanpa ihan alusta. Mun nimi on Jenni, lempiniminä tunnistan Jenskun ja Nennun. Harvemmin vaan kukaan millään lempinimillä kutsuu. Oon syntyny tosiaan -93 vuonna Forssassa, siihen vanhaan hyvään aikaan kun silläkin paikkakunnalla oli oma synnäri. Ja elokuun loppupuolella synttäreitäni juhliessa, horoskoopiltani oon neitsyt.
Mun elämä on ollu aika levotonta, laskin ett oon muuttanu äitin kaa 8 kertaa ennen muutin 9:n kerran sit jo omilleni. Muuttojen takii oon joutunu vaihtaan koulujanikin. Olin kolmella eri ala-asteella mikä on ehkä osa syy siihen, ett mulla ei oikeestaan oo mitään lapsuudenystäviä. Yläasteajan maltettiin asuu samassa paikassa-just sillon kun mä oisin halunnu muuttaa. En viihtyny koulussa, kun mua kiusattiin koko yläasteajan... Peruskoulun jälkeen muutin väliaikasesti iskälle Forssaan ja olin vuoden siel lukiossa kunnes palasin huonojen numeroitten takia äitin helmoihin Hämeenlinnaan ja kävin KK Tavastialla Ammattistartin. Tällä hetkellä mä opiskelen Lahden Diakonian Instituutissa ensimmäistä vuotta nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaks ja siis opiskelujen takia Lahteen syksyllä muutin. Eka tää paikka vaikutti liian isolta mulle, aattelin heti opiskelujen jälkeen muuttaa takas kotiseuduille, mutt nyt tää paikka alkaa tuntua jo kodilta, kotikaupungilta. 
Asun alivuokralaisena erään paritalon ullakolla. Mulla on käytössä about 35 neliöö mihin sisältyy pienen pieni keittiö ja yks iso huone minkä oon jakanu verholla tavallaan makkariks ja olkkariks. WC:t, sauna ja pesutupa on kaikkien talon asukkaitten yhteisiä. Samassa talossa siis asuu mun seinänaapurina keski-ikäinen miekkonen mitä mä hyvin harvoin nään ja alakerrassa mun vuokraemäntä miehensä kanssa.
Vapaa-ajalla mä istun koneella, luen, kattelen leffoja, kirjottelen kirjekaverilleni Turkuun ja joskus joskus jotain tarinoita. Välillä yritän lenkkeillä ja varsinkin kesäsin tulee uitua sekä pyöräiltyä. Kerran viikossa mä oon seurakunnan avoimessa kerhossa valvojana ja satunnaisesti teen mm. 4H-dogsitter keikkoja sekä MLL:n lastenhoitokeikkoja. Ja tietysti oman kodin hoitoon, kotitöihin, saa aikaa kuluun loistavasti...
Ulkonäköstäni voin sanoo, ett tällä hetkellä mulla on kuparinväriseks värjätyt olkapäille ulottuvat hiukset, siniharmaat silmät, pituutta löytyy about 163 cm ja koska naisilta ei oo kohteliasta kysyy painoo, niin en sitä tässä paljasta ;) Näkyviä arpia on mm.leussa, nenässä, navan vieressä, polvessa ,sormissa-vaikka oon aina ollu arka tekeen mitään missä vois jotain haavereita käydä. Silmälaseja käytän niinä päivinä, kun en jaksa piilareitten kaa leikkiä, lävistyksiä ei oo muuta, kun korvissa kaks ja tatuoinnit on haaveissa.

Ensimmäinen...
...paras kaveri: Oli Sini, johon mä tutustuin ekan kerran joskus neljän vanhana. Tiet eros kun me muutettiin, mutt ei menny kun pari vuotta, ett oltiin taas samassa päivähoidossa. Sit mä lähin kouluun eikä nähty moneen vuotaan, kunnes joskus 4-5 vuoden päästä tajusin meiän olevan samassa koulussa aina peruskoulun loppuun asti. Meiät välit ei oo kyllä ikinä palautunu siihen millaseks ne oli sillon neljän vanhana...
...palkinto/voitto: Mä oon hyvin harvoin voittanu mistään mitään, mutt oisko ollu joku luokan keskeinen jouluarvonta joskus ala-asteella.
...liikuntaharrastus: En oo erityisemmin  ikinä mitään liikuntaa harrastanu, mitä nyt kouluun aina kävelly.
...oma lemmikki: Miska ja Aatu-gerbiilit mitkä sain muuttaessani iskälle -09 syksyllä. 
...oikea loma: Ekan luokan syysloma syksyllä 2000 (?)
...konsertti: Kummintädin kanssa käytiin kattoon Ti-Ti Nallee joskus -97
...ihastus: Päivähoidon Sami-kaveri joskus viiden kuuden vanhana

Paras/parhaat/suosikki...
...elokuvat: Tyttö sinä olet tähti, Lilo ja Stitch, Äideistä parhain sekä The Others
...tv-ohjelmat: Suomen Talent ja Idols
...värit: Oranssi ja vaaleenvihree
...laulajat: Suvi Teräsniska ja Laura Närhi
...yhtye/bändi: Apulanta
...biisi juuri tällä hetkellä: Pahalta piilossa (Suvi Teräsniska)
...karkki: Enkeli-suklaapatukat
...urheilulaji: Mäkihyppy
...vaatteeni: Mekot
...kauppa: Tavarasirkus
...kouluaine: Ammattietiikka
...eläin: Simpanssi
...kirjat: Sofi Oksasen Baby Jane ja Alice Seboldin Oma taivas
...lehti: Regina
...kengät: Violetit UGGit

Tulevaisuudesta sen verran ett nyt mun päämäärä on jaksaa opiskella ittelleni ammatti. Jossain vaiheessa haluisin suorittaa lukion loppuun ja/tai lukee viel lastenohjaajakskin, mutt kattoo nyt minne tää maailma kuljettaa. Haaveilen omasta pienestä perheestä, mutt lapsia en haluu ainakaan ennen kun opiskelut on ohi. Kihloihin tai naimisiinmeno ei oo niin tärkeetä, toista voi rakastaa muutenkin :)
Mun unelmakumppani hyväksyy mut omana ittenäni, on ehdottomasti luotettava, positiivinen, suht romanttinen, osaa pitää tarvittaessa puolustaa/puolustautua ja on sopivasti huumorintajuinen (siis sellanen joka osaa pitää hauskaa mutta myös ottaa tietyt asat vakavasti). Ja haluun ehdottomasti suhteen enkä mitään yhen/muutaman illan juttuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti