30. heinäkuuta 2011

30.7.2011

Mietin syksyä.

Okei, siinä ois hyvä runon alku, mutt siihenpähän jää tällä kertaa. Tosiaan mietin yks ilta X:n kaa tekstaillessa syksyä. Mulla ei oo varsinaisesti lempivuodenaikaa, mutt syksy on kyllä jotain niin...saibaa. Sadetta, kylmää, märkää, sumusta, kosteeta,... ei kiitos mulle. Kun oikein tarkkaan mietin, on syksyssäkin ne omat hyvät puolensa. Mikään ei oo niin ihanaa kun kutominen kynttilän valossa, villasukkien pitäminen pitkästä aikaa tai viltin alle käpertyminen hyvän kirjan kanssa. Vielä vuos sitten oisin lisänny suklaalevyn kirjan kaveriks, mutt nykyään siitä ei saa kun mahansa kipeeks...
Aina lukukauden alkaessa mulle tulee kauhee into alottaa joku uus harrastus. Olis niin kiva osata soittaa pianoo/kitaraa tai lattaritansseja... Koska opiskelijabudjetti on tunnetusti mitä on eikä porukoittenkaan lompakot ihan pohjattomia oo, oon tyytyny asioihin joita voi tehdä pienellä budjetilla. Muutamana vuonna oon päättänyt, ett tänä vuonna annan ainoastaan ite tehtyjä joululahjoja. Yhtä monesti ideat on ns.karahtanu kiville, veljen joululahjakaulaliinasta on valmistunu pari kerrosta minkä jälkeen tekele on pyörinyt viikkoja koskemattomana jossain päin olkkaria. Lopulta kun syysmasennus iskee vuoden pimeimpään aikaan, oon purkanu tekeleen ja tyrkänny puikot takasin kaappiin seuraavaa syksyä odottamaan.
Mieluummin mä tekisin monia pieniä juttuja valmiiks asti, kun aina jättäsin kaikki isot hommat kesken, mutt jostain kumman syystä niihin pieniin juttuihin ei vaan tuu tartuttua siinä alkusyksyn innossa. Tänä vuonna en oo ajatellu tehä mitään kummempia, kattoo miten elämä uudessa kaupungissakin alkaa sujuun. Perinteiset joulukortit tarvii tehä, mutt siihen nyt ei mee kun muutama tunti ja paras joululahja minkä voisin antaa itelleni ois ajokortin saaminen. Kyllä siinäkin riittää tavotetta-kuinka saan motivaationi syyspimeydessä pysyyn kohilla varsinkin kun en arkielämässäkään tykkää yhtään, jos joku kattoo mitä mä teen. Saati sit ajotunneilla, toinen tarkkailee koko ajan vieressä eikä anna armoo yhestäkään virheestä...
Sitä ennen tässä kumminkin on vielä yks ripari, uuden koulun alottaminen, mahdollinen muutto omaan asuntoon (/koulun asuntolaan), 18 vee synttärit...
(Ja jos joku ihmettelee kuinka oon ruvennu päivittäin kirjottaan tänne, syy on pöytälaatikon tyhjentäminen. Mulla on paaaaaaaaaaaaljon enemmän tekstejä valmiina pöytälaatikossa, mitkä yritän saada nyt julkastua ennen koulun alkamista ettei ne sit unohdu, kun mahdollisesti illat menee läksyjä tehdessä/junalla matkustellessa.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti