19. marraskuuta 2012

Päänsärky nimeltä joulu

Juuri tällaisia tunteita joulu herättää tällä hetkellä! Kuva:Google
Miksi joulun pitää tulla näin äkkiä?... Onhan se ihanaa saada taas luvan kanssa rallatella niitä lapsuudesta tuttuja joululauluja, elää pienessä jännityksessä millä "pukki" muistaa tänä vuonna ja koristella koti kauniiksi. Joululahjoistakaan tää ahdistus ei johdu, sillä ne on jo lähes tulkoon hankittu.
Jatkuvan päänsäryn aiheuttaa joka vuotinen kysymys; Missä vietän jouluni? Vanhemmat eros mun ollessa pieni ja pienempänä oli sopimus, että oon vuoro jouluin äitin ja iskän luona. Jossain vaiheessa, teini-ikään tullessa, ilmotin kumminkin etten viihdy iskällä jouluna. Siellä ei oo sitä samaa joulufiilistä mikä äidillä, jouluaatto ei juurikaan eronnut arjesta...
Ennen äitin luo kokoontu joulupöytään kaikki mun sen puolen sisarukset perheineen. Niissä jouluissa oli sitä jotain minkä perään oon monet kerrat haikaillu. Vanhemman veljen lapset eivät pääse/halua tulla hänelle jouluks ja nuoremmalla isoveljellä on sen verran monta pientä lasta, että heidän on hankala lähteä mihinkään. Täysin ymmärrettävistä syistä meitä on lähijouluina ollu aterioimassa vain murto-osa vanhasta porukasta.
Näin joulun taas lähestyessä tiedän niin iskän kun äitin odottavan mua luokseen jouluks-ja ensimmäistä kertaa oon tilanteessa jossa en tiiä mitä teen, mitä sanon sille pettyvälle osapuolelle. Pieni hyypiö mun sisällä toivois mulla olevan jo perhettä, jollon voisin jättää vaikean valinnan tekemättä. Olis täysin luonnollista jäädä sen oman perheen kaa kotiin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti