16. syyskuuta 2011

16.9.2011

Tänään on pitkästä aikaa oikeesti hyvä päivä. Aamulla kävin opon juttusilla, mankumassa lisää hyväksilukuja ja niitä irtos vaikka kuinka paljon. Esimerkiks mun ei tarvi käydä valinnaisilla ollenkaan (10ov) ja keväältä lähti 3,5ov. Niille jotka ei tiiä mikä ov on, se on noin 40 tuntia opetusta sisältävä opintoviikko. Hyväksilukujen lisäks olin ahkera ja käppäilin koulun jälkeen kirjastoon hankkimaan neljännen kirjastokorttini ja linja-autoasemalle ostaan uuden bussikortin. On toi kirjaston touhu kyll hankalaa, kun mulla on nykyään sit Forssan, Hämeenlinnan, koulun ja Lahden kortit erikseen-ja ihan vaan siks ett vietän kaikissa aikaa enkä pärjää ilman kirjoja. En lähteny tänään alkuperäisten suunnitelmien mukaan Hämeenlinnassa käymään, meen vasta huomenaamulla. Siispä kotiin-tai no kotiin ja kotiin, oma koti mulla on vasta ens kuun alusta-tultua avasin koneen ja jatkoin ahkeruutta ilmottautumalla autokouluun ja MLL:n lastenhoitokurssille. Toi lastenhoitokurssi on ollu mun parin vuoden haave enkä empiny enään kun näin koululla mainoksen siitä. Yks syy miks jäin tänään Lahteen on luokkakaverin keikka nuokulla illalla. En tiiä miks, mutt Ompusta on tullu tosi tärkee mulle vaikka ei ollakaan paljoo ehitty jutteleen/tutustuun toisiimme. Samaan ilmottautumisintoon aloin Unicefin kuukausilahjottajaks. 8e/kk ei kaada ainakaan mun opiskelijabudjettia. Kuten jo tuolta tekstistä joku saatto bongata, mulla on tosiaan muutto edessä. Löysin (tai no mulle LÖYDETTIIN) aivan ihana huoneisto yhen paritalon yläkerrasta. Sunnuntaina ja maanantaina olin tosi ahdistunu, kun joudun muuttamaan pois nykysestä vaatehuoneesta, oon jotenkin kiintyny näihin muutamaan neliöön ja seuraan mikä mulla on. Loppuen lopuks ahdistus kumminkin on muuttunu helpotukseks, elän toivossa että saan arkirytmini. Nyt noitten kurssien myötä saan iltoihin muutakin tekemistä kun koneella istumisen. Eikä mun elämä ihan yksinäiseks käy sillä lupasin ottaa nykysen vuokranantajan kissan pariks viikoks-tai mahdollisesti lopullisesti-hoitoon. Tarvis kirjottaa ihan ylös, mitä tavaroita mulla on valmiina (=mitä huolin kämppään) ja mitä tarvii tuparilahjaks pyytää... Tällä hetkellä hankintalistalla on:
Paahtoleipäkello, n.25e
Oviverho, muutamasta eurosta kymppiin
Leivänpaahdin
Pyykkiteline

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti