9. maaliskuuta 2013

Papanmakkaraa ja letkeä viikonloppu

Eilen lähin vähän yllättäen käymään veljen perheen luona Turengissa. Ikävä oli kaivertanu jo pitkään, varsinkin jo 3 vuotiasta kummityttöä kohtaan... Ei tainnu oikein kellekkään selvitä mitä pikkuneitien vessareissulla tapahtu, mutta mun tehtäväks jäi hakea pienimmäinen pois eteisestä ja siinä sylissä se sitten viihty pitkän aikaa. Ensin kai jatkaen eteisessä aloittamaansa mökötystä ja myöhemmin muistaen taas vierastaan. Väliäkö sen. Myöhemmin sitte alettiin kaikki yhdessä iltapalalle ja tuoreiden sämpylöiden päälle oli tarjolla mm.meetvurstia. Muksut kutsu sitä papanmakkaraks ja mä totta kai (ehkä tyhmänä?) kysyin selitystä nimitykselle. Aikuisilla sitä ei ollu, mutta muksut keksi että makkara on tehty papasta, papan lihasta. :D

Iltasella olin sitten kymmenen jälkeen takas kotona ja jokusen tovin viestittelin V:n kaa, suunnitellen pääsiäistä ja muutenkin kuulumisia vaihdellen. Vaikka nukkumaanmeno venähti ja sen myötä tän aamun herääminenkin, mulla riitti energiaa. Johtuen ehkä siitäkin, kun tän päivän opetus peruttiin-muuten ois päässy kaheksaks tunniks metsäretkelle, huoh... Virtaa riittäessä oon siivoillu ja päivittäny kaikenlaisia mukavia listoja (luettavat kirjat, katottavat leffat,...). Kohta puoliin siivous todennäköisesti jatkuu kellarin puolella ja illan suunnitelmissa on kotileffailta kera poppareiden. Omaa aikaa ilman velvoitetta tehdä mitään. Koko tämä päivä ja vielä huominenkin. Ihanaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti