23. lokakuuta 2011

23.10.2011

Sitä vois vähitellen rauhoittua syysloman viettoon, viikonloppu on ollu/oli yhtä hulinaa. Perjantaina en jaksanu mennä kouluun yhen vaivaisen atk-tunnin takia. Piti saada kämppä viimeisteltyä, mutt enhän mä saanu mitään aikaseks. Iltapäivällä mä seikkailin kaks tuntia tohon naapurikuntaan Hollolaan. Matkaa multa sinne on jotain 6km minkä aina mä ehin oleen moneen kertaan hukassa. Seikkailin kahella bussilla, kävelin ja soittelin ihan paniikissa kavereille ett missä oon.... Eihän ne sitä tietenkään tienny. Lopulta löysin lääkärille mikä kirjotti mulle terveystodistuksen autokoulua varten. Maksoin pelkästä näöntarkastuksesta ja siitä paperista 25e-mitä rahastusta... Kauaa en ehtiny rauhassa kotiuduttua oleen kun Ihana Nainen tuli Tyttärensä ja Hengailukaverinsa kaa kahville. Tavaroita oli edelleen läjä lattialla enkä oo ikinä niin äkkiä siivonnu :D Tai no siivonnu ja siivonnu, heitin kaikki vaan yhteen kannelliseen laatikkoon ja oli siistiä :D Kahvittelun ja saunomisen jälkeen mä olinkin valmis nukkuun. Tai oisin ollu ellen ois ruvennu lukeen lehtiä ja todennu puol yhen aikaan, ett vois sitä kai oikeesti nukkuakin.
Lauantaiaamuna oli (muka) aikanen herätys, kello ois soinu yheksältä mutt heräsin jo puol ysi auringonpaisteeseen. Imuroin ja pyyhin pölyjä ennen, kun äiti tuli kymmenen aikaan miesystävänsä kaa tupatarkastukselle. Samalla sain loput Hämeenlinnaan muuton yhteydessä jääneet tavarat ja ruokaa :) Hyvin tuntu äitikin täällä viihtyvän, hyvä etten joutunu potkaseen sitä pihalle yhen aikaan kun piti lähtee Jonnaa vastaan linja-autoasemalle. Käytiin sen kaa kaupassa, tultiin mulle tekeen ruokaa ja sit alkokin vähitellen muitakin tuparivieraita valuun paikalle. Ilta meni siinä mukavasti eikä (mun mielestä) kellään näyttäny olevan tylsää. Nyyttärimeiningillä ruokaakin riitti-ja jäikin vielä kun porukka lähti vähitellen siinä kaheksan aikaan. Jonna jäi yökylään ja ilta meni sen kaa mukavasti tiskatessa yms. Mentiin puol yhentoista aikaan nukkuun mikä teki mullekkin vaan hyvää pitkästä aikaa.
Tänään heräsin taas puol ysi auringonpaisteeseen (sanoinkin Jonnalle, ett vaikka aurinko ei oikeesti ei paistais, täällä näyttää joka ikinen aamu siltä), mutt sain onneks uudestaan unen päästä kiinni. Lopulta molemmat heräs kymmeneltä herätyskellon pirinään, syötiin kunnon aamupalat ja lähettiin kaupungille pyöriin. Käytiin melkein järjestelmällisesti läpi Trion kauppoja ja syötiin subit ennen kun saatoin Jonnan linja-autoasemalle. Kaupoista mun mukaan tarttu henkareita, taulun kehykset, lahjapaperirullia, aivan ihana tunika, kirja,... Pitää sitä nyt välillä itteensä hemmotella vaikka rahaa ei oiskaan mihinkään ylimääräseen =)

"Isäni kirjoituspöydällä oli lumisadepallo ja sen sisällä pingviini,jolla oli punavalkoiraitainen kaulahuivi. Kun olin pieni,isä nosti minut monesti syliinsä ja otti lumisadepallon pöydältä. Hän käänsi sen ylösalaisin,antoi kaiken lumen kerääntyä kasaksi ja käänsi sitten pallon nopeasti oikeinpäin. Katselimme yhdessä, kuinka lumi leijui pingviinin ympärillä. Pingviini on siellä yksin,ajattelin,ja minua huolestutti sen vuoksi. Kun kerroin isälle,hän sanoi:Ei mitään hätää,Susie,se viihtyy siellä. Se on virheettömän maailman vanki."
Alice Sebold-Oma taivas

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti